? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

June 4, 2014

citer lepas : bercuti di penang...


05 Jun 2014, Salam... alhamdulillah masa terus cepat berlalu kita pun dah masuk bulan jun dan tak lama lagik bulan Ramadhan bakal tiba syukur padamu ya allah kerana memberikan aku kesihatan yang baik dan dapat lagik meneruskan kehidupan di bumimu ini amin... yahh ari nih cam tak cayer ja huhuhu dapat gak aku updatekan citer-citer lama aku yang berlaku sepanjang awal tahun 2014, bermula dari bulan januari sehingga kini... in sha allah aku akan entrikan satu persatu di masa ada kelapangan yahh hee...

Penghujung bulan Januari yang lalu 31 Jan 14 sehingga 01 Feb 14 cuti Tahun Baru Cina, aku bersama familyku menghabiskan masa percutian bersama2 di Pulau Mutiara... perancangan tuk bercuti telah diaturkan dari tahun lepas lagik jadik segala program yang diaturkan alhamdulillah berjalan dengan baik... yang manisnya waktu nih sayangku tengah mengandung, aku ngan puteraku berdebar menanti kehadiran orang baru dalam family kami nih heee... 



Perjalanan bermula awal pagi dari ipoh, perjalanan yang memakan masa hampir 2 jam rasanya... tibanya aku bersama family di Pulau Mutiara destinasi pertama kami menuju ke Bukit Bendera antara tempat percutian dan pelancongan yang terkenal di negeri tersebut... cuaca pagi tuh nampak baik dan cerah nampak orang mula ramai datang bercuti maklumla cuti perayaan nila masa tuk bersama keluarga bersama2 bercuti...





















 Di sebelah petangnyer pula kami memulakan percutian kami ke Batu Feringgi... tapi sebelum menuju ke tempat yang dirancangkan, aku dan family terlebih dahulu ke hotel tempat penginapan kami di sekitar Tanjung Bungah untuk berehat sebentar dan tinggalkan beg pakaian di sana... ini kira kali kedua aku dan family menginap di hotel yang dikenali sebagai "New Hope Inn"... bagi aku kawasannya strategik dan senang untuk bergerak kemana2... seterusnya kami sekeluarga ke Teluk Bahang ke tempat percutian kedua kami yang dikenali sebagai "Penang Butterfly Farm"... tempat nih kiranya penuh dengan berbagai spesies rama2 samaada dari dalam negeri mahupun luar negara... memang seronok bila masuk tempat nih dengan landskap dalamnya cantik begitu juga keindahan ciptaan allah dapat kita lihat berbagai bentuk dan warna rama2...












Selesai bersiar2 di "Penang Butterfly Farm" kami berpatah balik semula menuju ke Batu Feringgi dan kami singgah sebentar di kawasan pantai... hari nampak semakin menuju ke sebelah malam, aku dan family pulang semula ke tempat penginapan... dan pada sebelah malam pulanya kami bergerak semula ke Batu Feringgi ke satu tempat lokasi yang terkenal dengan aktiviti pelbagai barang (sorry gamba tak snap)... alhamdulillah keesokan harinya kami pulang semula...


0 comments:

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails