? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

March 18, 2013

customer always right...




18 Mac 2013, Salam... hari nih aku entrikan satu citer satu situasi yang aku hadapi buat pengajaran dan aku kongsikan citer nih buat tatapan yang menyinggah di sinih... ha kalau tgk pada gamba yang aku entrikan nih ade satu external dan ade logo anies photo, ha tapi jgn keliru sebenarnyer aku nak citer pasal barang yang ku beli tuh yang berwarna hitam tapi yang logo tuh cume nak promote jerk huhuhu...

Ok terus citer, situasi nih sebenarnyer berlaku pada penghujung tahun lepas kirenyer mase tuh aku bersame family kuar ke satu pasaraya di bandar ipoh... ok nak dijadikan citer bile masuk ke dalam pasaraya tuh terperasan lak ade satu tempat di ruangan dalam pasaraya nih ade buat jualan barang2 komputer... terpikir lak mase tuh nak singgah kat tempat jualan tuh nak mengusha la pada mulanya, tapi terpandang lak bende hitam nih atau lebih dikenali sebagai external hardisk... belek punya belek menatang nih terpikirlak nak beli sebabnyer harga kire berpatutan dan dapat menyimpan file sebanyak 500GB dan yang penting ade jaminan selama setahun... akhirnya aku ambik keputusan beli bende nih... biler sampai di umah jerk aku terus bukak dari kotak bungkusan nak pakai la kirenyer... tapi lain lak jadinyer yang buat aku pelik bile nak copy satu folder dari laptop ke bende nih yang tak sampai pun 1GB jadik slow cam siput perjalanan die memang hairan lah jadiknyer mane taknyer satu folder leh lak memakan mase tgk pade pc dalam 1 jam huh tak logik, kalau nak ikutkan setakat folder yang tak sampai size GB nih senang2 jerk laju pantas masuk ke bende yang bersaiz 500GB nih... pas tuh terus aku kuar dari rumah ke tempat aku beli bende nih...


Sampai jerk, sales kat situ terus bawak aku ke kedai diaorg di dalam pasaraya ni jugak... ok dalam kedai tu ade la aku jumpe ngan tokey yang menjual barang2 komputer dan gadjet2 komputer nih kire kebetulan la... dan terus la aku citer ape sebabnyer dan bla2 lah... nampak kirenyer cam bleh dapat yang baru harituh tapi sebaliknya tokey kedai nih leh cakap nak hantar bende nih untuk diperiksa ape kerosakannya padahal aku baru je beli bende nih pada hari yang sama baru je nak pakai secara rasminya... sepatutnya boleh la gantikan dengan yang baru... mase tuh lak fikiran ngah kire stress la ngan bende yang baru beli dan aku terus bersetuju bende nih kire dihantar untuk diperiksa ape puncenya... dan tokey nih memberi jaminan dalam mase seminggu la bende nih akan dihantar semula...



Dalam perjalanan nak balik umah, jenuh lak aku pikir rasenyer aku sebagai pengguna leh la dapat yang baru kalau nak ikutkan... akhirnya mase seminggu dah pun sampai, pagi tuh aku tepon la kedai nih dan staff kat situ leh cakap bende nih tak siap lagik, wahhh terus jerk aku terase panas sangat huh terus aku sound jerk ape yang aku rase aku di pihak yang benar... akhirnya staff kat situ mungkin tak tahan la ngan aku nyer bebel terus je kasi no phone tokey diaorg... dapat gak harituh aku tepon tokey diaorg dan citerkan ape yang sepatutnya aku sebagai pengguna boleh dapat... tapi biasa la alasan yang diberi tokey nih tetap same, memang panas la lagik aku nih terus jerk aku sound "SAYA SEBAGAI PENGGUNA NIH ADA HAK DAN SAYA AKAN AMBIL TINDAKAN" last2 mungkin la tokey nih takut la kot terus je sms aku suruh datang petang harituh tuk ambil yang baru ha kan senang citer tak yah la aku tunggu sampai seminggu nak tunggu kang senang bagi yang baru kan nyer dah pakai lama tul tak... akhir kata setiap barang yang kite beli nih kalau nampak ade rosak ker ape la kite sebagai pengguna ada hak untuk ambil tindakan... kite membeli kite yang nak pakai dak gitu...

0 comments:

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails