? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

December 25, 2011

chalet air panas, pengkalan hulu (3)...


26 Disember 2011, Salam... hari kedua bahagian ketiga aktiviti kursus kali nih aktiviti luar diadakan dan kesemua peserta akan dibawa ke satu tempat iaitu ke "Gua Gendang" dimana tempat ini terletak di "Hutan Simpan Belukar Semang", gerik... alhamdulillah cuaca pada hari kejadian berada dalam keadaan baik... perjalanan bermula pukul 7.30 pagi selepas kesemua bersarapan... semua peserta menaiki bas sekolah yang disediakan dan diuruskan oleh pihak chalet... kalau nak tahu dekat daerah gerik nih memang terkenal dengan banyak gua2 lebih dari satu selain "Gua Gendang"...















*Kami sampai di tempat yang dituju lebih kurang 20 minit dari tempat kami menginap... sebelum memulakan perjalanan ke "Gua Gendang" segala penerangan telah diberi oleh pegawai yang berpengalaman yang akan membawa kesemua peserta dalam melalui gua itu nanti... segala aspek keselamatan diutamakan bagi mengelak sebarang perkara yang tidak diingini berlaku... mujurlah ada peserta yang tidak berupaya untuk menyertai disebabkan alasan2 yang tertentu...



































* Setibanya di pintu masuk "Gua Gendang" terdetik dihati dengan keadaan dan suasana sekeliling bertanyakan pada diri ehh betul ke nih dengan jalan nak dilalui dengan air sungai yang mengalir dengan suasana yang gelap didalam gua tuh, rasa nak tak nak je nak masuk maklumlah ni kire pertama kali masuk gua huuuu... akhirnya berkat rasa ingin tahu dan yakin pada diri sendiri akhirnya bersama rakan2 yang lain berjaya mengharungi bersama2 masuk kedalam gua nih... perjalanan dalam gua mengambil masa lebih kurang 1 jam... sepanjang perjalanan memang gelap mujur ada 3 lampu penyuluh yang dibawa dapat kami gunakan untuk menyusuri laluan gua sambil ditunjuk arah oleh pegawai yang mengiringi kami semua... apa yang menarik perhatian aku ialah keindahan semulajadi dalam gua memang cantik dengan batu2 didalamnya dengan bentuk yang cantik memang menarik perhatian, setengah tempat pulak kelihatan cahaya dari atas menyuluh keadaaan dalam gua menambahkan lagi keindahan sekitar gua tersebut...














*yahhh kami semua berjaya keluar dari "Gua Gendang" dengan jayanya semua peserta nampaknya begitu seronok dan berkongsi kegembiraan... kami melalui laluan sungai ini untuk ke jalan darat dan seterusnyer melalui kebun getah untuk sampai ke tempat kami mula memulakan perjalanan tadi... alhamdulillah kesemua selamat sampai dan kami kembali ke tempat penginapan dalam pukul 12.30 tengahari... citer bahagian keempat bersambung lagik tunggu...

2 comments:

Mknace said...

:) :) :)
i'm back
terbaeekkk!!!!
jengjalan dari mknace unlimited

mightymie said...

thanks bro :)

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails