? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

July 5, 2010

(citer) sakit lagik...


05 Julai 2010,
Salam... pade hari sabtu minggu lepas bertarikh 04 Julai 2010 waktu pagi... pagi tu aku bangun dari tido nak menonton siaran suku akhir Piala Dunia menemukan antara Paraguay & Sepanyol... perlawanan berakhir pagi tuh dengan kemenangan tipis Sepanyol 1-0 dengan Paraguay... abis jerk game aku pun masuk dalam bilik nak sambung tido balik... tapi pagi tuh ibu bangun terus ke bilik air dan kembali dalam bilik dan bercakap pade aku yang iman tido dan mengeletar dek kesejukan... aku pun merase badan iman, rase panas sangat pagi tuh... hati mule beraser resah gelisah... kirenyer hari tuh dah nak masuk seminggu iman mengalami sakit demam... kali nih serangan demam yang menimpa iman cukup kuat... memang tida dapat diduga dengan tidak dapat menjangkakan bila mana suhu badan iman tdak menentu ada kalanya tak panas tapi bila masuk malam nak tido badan kembali dengan suhu yang tinggi... ibu lak mase tuh mule ase tak sedap hati, jadik kami mengambil keputusan membawa anak kesayangan ke hospital untuk mendapatkan pemeriksaan yang selanjutnyer...
Pade mulernyer kami bergegas ke Hospital Pantai Putri dimana tempat ibu bekerje untuk mendapatkan pemeriksaan... setelah diperiksa keputusan dari pegawai yang memeriksa mengatakan hanya mengalami demam biasa sahaja, tapi ibu mencadangkan pade aku agar iman dapat dimasukkan ke dalam wad aku pun bersetuju... dalam sibuk nak masuk kedalam wad, ibu lak bertanyekan pade saper pakar yang bleh rujuk tuk bertanyerkan masalah yang sedang dihadapi anak kami nih walaupun demam takut ade lak sakit yang lain... keputusannya pegawai tersebut mengatakan bahawa untuk bertemu dengan pakar bleh berjumpe tapi pade pukul 8.30 pagi nanti... pehhhh berpeluh nak menunggu mane taknyerr mase tuh jam baru pukul 5.00 pagi... jadik aku mencadangkan pade ibu terus ke Hospital Ipoh pulak... sampai jerk di sana pendaftaran dilakukan dan pemeriksaan dijalankan dan darah diambil untuk duji bagi memastikan sekirenyer ade sakit yang lain ataupun tidak... setelah semuanyer selesai lebih kurang pukul 5.30 pagi pegawai yang bertugas disitu mengatakan anak kami berada dalam keadaan yang baik dan tidak serius... jadik kami mengambil keputusan bersame nak masukkan iman ke dalam wad dan akhirnyer kami terpakse menunggu untuk masuk...
Aduhhh lamenyerr rase dah lak tuh bahagian kecemasan kat hospital tuh punyelah sejuk, aku lak terlupe nak pakai baju tebal haihh nasib nasib heh...dalam menunggu nak masuk wad datang seorang jururawat memberitahu bahawa wad yang nak masuk tu masih dipenuhi dengan pesakit, tapi mungkin ade pesakit yang akan dipindahkan ke wad lain bagi memasukkan anak kami... danaku bersama ibu kembali menunggu giliran nak masuk wad... akhirnya pade pukul 7.30 pagi barulah kami dapat masuk wad... pade pukul 8.30 pagi aku masih berada di dalam sambil duduk, ibu lak duduk disebelah iman... suhu badan iman mase tuh kembali dalam keadaan yang biasa bak kate org tua dedor... pagi tuh datang pegawai perubatan yang memeriksa pesakit, tiba di giliran anak kami bile selesai di periksa pegawai di situ mengatakan tidak beraper serius cume demam biasa jerk dan memakan mase untuk baikdan kemungkinan bleh balik pade petang tuh... aku dan ibu berase gembira dan berharap iman cepat sembuh mase tuh... jadik aku bergegas kembalik ke rumah tuk mengambil baju iman & ibu dan segale barang2 yang lain tuk di bawa ke wad...
Akhirnya pade sebelah petang, sedang aku sibuk melayan karenah iman walaupun tengah tak sihat... aksi lasak dan aktif macam biasala dia takkan duduk sekejap mesti ade je bende yang nak dibuat heh... datang pegawai perubatan untuk memeriksa keadaan setiap pesakit... tibe giliran anak kami tuk diperiksa keputusannya iman tak bleh keluar lagik disebabkan suhu badan kembali naik panas... nampaknyer terpakse ibu bermalam bersame iman di hospital, aku lak balik ke umah... keesokannyer ari nih aku bangun dari tido bersiap tuk pegi bekerje tapi sebelum tuh aku singgah di satu tempat tuk membeli sarapan pagi buat ibu sebelum ke pejabat... lebih kurang dalam pukul 12.00 tengahari aku pun kuar pejabat dan meminta kebenaran dari pegawai atasan aku untuk ke hospital bagi menengok keadaan anak aku... sampai sahaja di hospital iman baru sahaja diperiksa oleh pakar di wad tersebut dan ibu mengatakan bahawa iman bleh kuar pade pukul 2.00 petang nanti... alhamdulillah badan dia pun taklah sepanas macam sebelum nih dah mule menurun... petang tuh aku mengambil ibu dan iman untuk membawa balik ke umah dalam keadaan yang baik syukurlah...

4 comments:

sweetie siti said...

semoga iman cepat sembuh...
dah besar dia.., dah lama tak tengok sebab dah lama juga tak jenguk blog abahnya...

Baby Tiger said...

ala ciannya iman...

MY HEART said...

Alo.. sian iman..

cepat sembuh yer sayang... makan ubat ikut masa.. suh ibu dan ayah pantau iman baik2 yer...

auntie mendoakan yang terbaik buat iman...

mightymie said...

siti,baby & reen: terima kasih adik2 bro...

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails