? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

May 10, 2010

(citer) macam gampang...


11 Mei 2010,
Salam... adehhh mata blum rase nak lelap lagik nih dah lak tuh ari nih terpakse aku ambik EL dalam maksud bahasa melayunyer cuti kecemasan (emergency leave)... bukannyer ape putra kesayanganku si akak di mana yang menjagenyer tak dapat nak jage dia selame 2 ari dalam minggu ni bermule ari nih, disebabkan ade urusan yang perlu diselesaikan... citernyerr telah aku ketahui dari minggu lepas... bile aku balikberitahu ibu, ibu lak beritahu dia susah nak ambil cuti maklumlah dah keje ngan de jadual yang padat lagipun keje2 yang melibatkan nyawa pesakit lak tuh nak tak nak kene la aku mengambil cuti kecemasan... mujurlah besok ibu bekerja di sebelah malam, jadik dapatla aku bekerja macam biasa emmm...
Nampaknyer malam nih ape yang aku nak citerkan bukannye pasal cuti aku nih sangat, tapi pasal aper yang berlaku pade malam sebelum nih (09 Mei 10) tajuk entry aku kali nih pun nampak kasar semacam jerk... jadik citernyer camni macam biasa malam tuh aku menonton tv bersame putraku... si ibu lak lum balik dari keje ( keje petang )... lebih kurang 15 minit lagik jam menunjukkan tepat pukul 10.00 malam ibu pun sampai ke rumah... selalunyer lampu di luar rumah aku selalu pasangkan, tapi malam tuh aku tak pasang... selesai ibu mandi dan solat isyak, ibu terus ke ruang tamu join aku ngan putraku tengok tv... malam tu lak de rancangan nyanyian mentor aku sekeluarga asyik menonton, tibe2 ibu menegur aku mengatakan ade dengar bunyi macam paip pecah kat luar rumah... aku pun memperlahankan tv dan dengar dengan teliti terus segera kuar rumah... hati mase tuh cam tak sedap lak bile melangkah kuar rumah, rupe2nyer bukan paip yang pecah tapi meter paip umah aku telah dikebas sial!!! gampang!!! kalau aku dapat taula nak buat hapa arghhhhh... dah lak tu jiran sebelah pun kene gak... aku pun heran kepala meter tuh beraper duit la sangat nak rembat agak2 la menyusahkan betul la huh...
Pas tuh aku terus telefon lembaga air tuk membuat aduan mengatakan ape yang berlaku dan sebelum tuh aku menelefon tuan rumah jugak... dan aku mendapat maklumat dari pihak yang berkenaan meminta aku perlu membuat laporan polis mengenai kehilangan bende tersebut dan laporan itu perlu dibawa besok pagi ke lembaga air untuk memperoleh meter paip yang baru dan pihak lembaga air akan datang ke rumah aku untuk memberhentikan air yang sedia melimpah kuar ngan banyak tuh dengan kadar segera... aku sekeluarge terus bergegas ke balai polis berdekatan tuk membuat laporan tentang kehilangan... alhamdulillah segale laporan telah diberi dan aku sekeluarge kembali ke rumah... keesokannyer aku dapat tahu (pagi isnin) bukan je umah aku ngan jiran sebelah yang kene jerk tapi ade lagik 2 umah yang kene jugak... alhamdulillah lebih kurang dalam tengahari meter paip yang baru telah pun dipasang bersame2 kotak yang melindungi meter paip tu dari dicurik lagik huh selesai satu masalah syukurlah...
* jadik pade hangpa beringat lah sebelum kene k....

2 comments:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

owh...ni n3 pasal marah2 yer
harap bersabar....

mightymie said...

huhuhuhu tak mare cume nak kasi kuar pe yg terpendam nih hewh

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails