? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

March 16, 2010

(citer) aduhai bukan rezeki aku...

- gambar sekadar hiasan -
17 Mac 2010,
Salam... haih itu bukan rezeki aku agaknyer perkara yang telah berlaku pade diri ku di minggu yang lepas... citer bermula di sebelah siang (petang)... pade hari tu juga hari aku bekerja tapi dah balik ke umah... pade kebiasaannyer ibu akan masak sebelum aku sampai di rumah, tapi ari tu ibu takde mood tuk masak naik pening memikirkan menu ape yang nak dibuat... aku lagi la dah tak tau apa masakan nak dimakan pada hari tuh... last2 ibu suruh aku beli bungkus jerk... aku pun bergegas kuar dengan membonceng motosikal tuk membeli nasi bungkus tuk aku sekeluarga menikmati nanti...
Dalam beberaper minit makanan bungkus yang aku beli siap untuk dibawa pulang ke rumah... hari tu aku membeli nasi bungkus di salah satu tempat yang kadangkala aku sekeluarga kunjungi untuk menikmati makanan bersama2... aku kire regular customer kedai nih... aku pun menyeluk poket seluar aku tuk mengeluarkan duit berjumlah RM 50 hinggit tuk dibayar... tibe2 lak adik tokey kedai tuh cakap kat aku "bro takde duit kecil ker? aku lak kasi jawapan takde arr... last2 adik tokey tu kasi jawapan baik nyerr nanti bile2 datang bayar la... emm pikir aku memang lah mudah bile2 datang nanti bayar takut nanti jadik lupe lak nak bayar balik... jadik aku pun beredar dengan harapan aku datang semula pade ari tuh tuk membayar jugak... bile sampai jerk dirumah aku bertanyerkan pade ibu ade duit kecil tak sebabkan aku bwk duit bernote besar RM 50 hinggit... ibu lak dengan nade baik beri jawapan camnih "bie takde duit kecik ke dalam wallet tuh??" emm teringat lak aku ya allah dalam wallet aku de beberaper note wang kertas yang lebih kecik dari RM50 hinggit tuh... emm pe lagik kuar balik ngan segera la nak bayar kat kedai makan tuh... sebaik enjin motosikal dihidupkan aku menyeluk poket seluar aku, aku terase haihh mana pi lak duit RM 50 hinggit nih? jenuh lah aku seluk belah kiri belah kanan takde jugak duit tuh... pas tu aku bertanye pade ibu balik pehhh ibu lagi la kasi jawapan yang terbaik lagik pade aku "bie tak letak dalam wallet ke selalu b tak letak dalam poket seluar haihhh" kene la aku ayat berbisa dari ibu... aduhhh pe bleh buat RM 50 hinggit tuh bukan rezeki aku agaknyer dah lah tengah koring nih... alahai mueheheheee... samapi kat kedai makan tuh pun aku sempat menjeling tempat aku parking moto aku mane la tau jumpe duit tuh... emmm jawapan nyer lebuh lerrrrr heh...

4 comments:

MY HEART said...

Ala.. kesiannyer bro...
takper.. mungkin bukan rejeki bro.. mana tau dengan niat ikhlas menderma mungkin akan dapat rezeki berpuluh kali ganda... redho je la kan...

Baby Tiger said...

ala bro.. bagi adik 50 hengget tu pun takper. heheheheh

mightymie said...

emmm mungkin ape yg reen ckp tu ade betulnyerrr

mightymie said...

aiseh dik tiger ingat camtuh la gak arrr huhuhuh

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails