? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

November 28, 2009

(citer) 'Eid Ul-Adha...



29 November 2009, salam... sepertimana yang korang ketahui raye haji pada setiap tahun seluruh umat islam di dunia akan menyambutnyer... raya haji disambut sempena memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t. ( petikan dari wikipedia bahasa melayu )...


alhamdulillah tahun ni aku sekeluarga berayer di perak (taiping )... kali ni jugak dapatlah aku berpeluang bertemu semua adik-beradikku dan dapat berkumpul bersama2... seperti kebiasaan di kampung halaman aku ni ( kampung sungai relong )... upacara korban akan dilakukan setelah selesai sembahyang raya aidiladha... memandangkan pulak tahun nih jatuh pada ari jumaat, jadik upacara korban dibuat pada ari sabtu... tahun nih jugak sebanyak 8 ekor untuk dikorbankan ( 1 lembu 7 kerbau )...


di pagi hari korban tuh, org tua aku ajak pi skali bersama2 menolong dalam upacara korban tuh... yang sonoknya upacara ni selalu dibuat secara bergotong - royong bersama2 org kampung... tapi tahun nih nampak meriah lagik tambah dengan kepulangan anak2 yang merantau ke luar menambahkan lagi meriah suasana hari korban nih... aku hari tuh cume tolong ape yang patut jela memandangkan kali ni ramai org yang datang membantu jadik keringanan tulang tuh mula la timbul heh...pape pun aku ari tu tetap gembira dan memahami bersyukur betapa besar ertinya apa yang dikatakan "pengorbanan" tuh... upacara korban selesai lebih kurang dalam pukul 11.30 pagi... disamping aku menyumbangkan tenaga aku pade mase tuh sempat jugak aku ambik gambar2 suasana ketika korban di lakukan...





6 comments:

MY HEART said...

salam bro,
selamat hari raya aidiladha...

alamak.. bila ryn tengok gambar2 tu rerasernya cam tak lalu nak makan kerbau ato lembu dah pehni.. kesiannnn.............

mightymie said...

selamat hari rayer aidiladha dik

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Selamat Hari RAya Aidil Adha gak =p

PErgh saya dari PJ so x pernah la tgk kerbau jadi korban. Huhu susah x nak tumbang?

Btw, singgah2 la gak kat blog sy. Salam~

mightymie said...

tgk size dia memang besar arr tapi kene ade carenyer heh...

Fær.han/Unown F/Gyan said...

huhuu ada yg dah kena kasut kerbau x? hehehe~ kitorang kat cni slalu ada jer yg kena sepak kat mate >_< adoii~

mightymie said...

uihhh biar betui mate tuh heh kat sinih hampir nak kene sondol lah heh

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails