? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

November 22, 2009

(citer) aduhai jatuh sakit...

- punce throttle body -


23 November 09, salam... hari ni terpakse mengambil cuti kecemasan tanpa dirancang bawak sayangku gi ke klinik khas tuk diberi rawatan segera... citernyer bermule pade hari sabtu yang lepas... aku ngan family ku pergi ke manjung tuk ambik barang2 adik ipar aku yang akan tamat belajar di salah satu kolej di sane... dalam perjalanan pergi alhamdulillah semuanyer dalam keadaan baik... pas tuh bile mase nak balik ke ipoh semula, aku mule menghidupkan enjin... tiba2 kedengaran degupan jantung sayangku ni lain dari yang lain tidak seperti biasa bile setiap kali dihidupkan... aku mula rase resah pikirkan ape aku nak buat,takut gak kang dlm perjalanan balik meragam lak sayang nih tengah jalan... memandangkan perjalanan nak balik ke ipoh lebih kurang 1 jam lebih jugak... dah le pulak mase tu dah masuk pukul 5.30 petang ngan keadaan cuaca hujan jerk, jadik aku ambik keputusan untuk meneruskan perjalanan jugak...


dalam mase perjalanan tu ibu beri cadangan agar singgah sekitar pekan manjung cari kedai tuk diperbaiki, tapi aku ckp tak nak bukan ape takut kalau pi jerk kedai yang kite tak penah jejak kang kene lak tipu, timbul lak rosak yang lain mane la tau kan... maklum lah bukan orang dari kawasan tuh... sekiranye dalam perjalanan yang agak jauh mungkin aku terpakse jugak cari kedai yang berhampiran sebelum selamat sampai ke destinasi yang dituju... alhamdulillah aku sekeluarga selamat sampai lebih kurang pukul 7.30 malam...


jadik ari nih dalam pukul 9.30 aku bergegas membawa sayangku ke klinik khas untuk diberi rawatan... huh agak lame gak aku menapak kat kedai nih ( 3 jam gak aku jenuh duk tunggu disiapkan )... punce yang menyebabkan bunyi yang berlainan bila dihidupkan adalah disebabkan masalah "throttle body"... masalah ni kalau bagi yang mempunyai kereta yang berenjin injection sudah tentu tahu masalahnye bile dihadapi, samaada dibuat tuning menggunakan komputer atau menukar pade yang baru... bukan nyer aper sebelum nih aku penah buat servis dalam beberaper kali... tapi kali nih nampaknyer aku terpakse menukar yang baru... harga bende yang nak digantikan tu bleh dikatakan mahal gak... bende nih kirenyer cam jantung la kalau kite tgk sekali imbas... keje2 rawatan selesai lebih kurang pukul 1 tengahari... aku diberi jaminan mengunakan bende yang aku gantikan nih selama 1 bulan, kirenye dalam tempoh nih kalau ade masalah bleh la kembali tuk diperiksa...

- ni rupe bende yang aku kene tukar -

* pade kengkawan yang memiliki enjin injection perlulah sentiasa memeriksa atau membuat tuning sekiranyer merase kenderaan berade di dalam keadaan yang tidak baik...

2 comments:

coolcatwomen said...

rosak ke???

mightymie said...

a ah yin baru jer lepas repair :)

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails