? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

September 29, 2009

(citer) lemang oh lemang (citer kedua)...



29 September 2009, salam... setelah sampai di kampung... petang tu jugak mak aku ckp nak ajak aku bersama2 ahli keluarga yang lain berbuke di rumah sedara (umah Mak Ndak akak mak aku)... jadik kami sekeluarga bergerak dalam pukul 6.00 petang...


setelah selesai berbuke puase, aku dan ahli keluarga dan sedara aku yang lain bersama2 menunaikan solat maghrib bersama2... selepas tuh dalam duk berehat2 sambil berborak bertanye khabar ngan sedara yang jarang berjumpe, abah aku ajak pi beli lemang... ohhh ya teringat lak selalunyerr tiap2 tahun bile mase rayer nih org tua aku selalu gi beli lemang... jadik kami sekeluarga terus beredar balik ke rumah dari rumah mak sedara aku tuh... kalau nak diikutkan lemang selalunyer bile balik kpg abah aku ni ade je sedara yang membuat nyer tak yah nak pi beli, tapi kali nih berayer di umah abah jadik takde sape nak buat pe lagik setakat beli je lah yang mampu...



sampai je di rumah, aku ngan abah kuar balik ngan menunggang motor tuk ke tempat menjual lemang...tuk pengetahuan korang lemang yang aku beli nih adalah antara yang terkenal di sekitar kawasan Kamunting nih, lokasi nyer kat area Taman Rakyat jalan menghala ke Selama... bile sampai jerk di tempat lemang tuh masyaallah tak penah sebelum nih terjadi, mane taknyerr kereta byk berhenti di sepanjang jalan... tambah lak nampak ngan satu barisan yang panjang sehingga ke bahu jalan menunggu giliran nak dpt lemang rayer heh... mula2 pikir malas lak nak beratur tgk punye la ramai customer tahun nih, tapi alang2 dah sampai nak tak nak terpakse la menunggu... lame gak le nak dpt lemang yang nak beli nih hampir 1 jam lame nyerrr aduiii... last2 dpt gak beli... harga bagi saiz buluh yang nipis berharge RM 8.00, manakala yang besar lak berharga RM 10.00... berbaloi heh... akan beceriter di ceriter ketiga lak bersambung...

0 comments:

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails