? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

January 14, 2009

(citer) Best Friend's...



Bukannya senang nak cari kawan baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu
Kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk
membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya
untuk berbuat demikian.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan
kepada kawan biasa.


Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa beada di sisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan
yang baik.
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik,
kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya
di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kita bukanlah seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika menjadi kawan yang baik kepada kawan kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana
kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada
kawan baik kita,
kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan
baiknya.

Kita kawan kan...??

3 comments:

coolcatwomen said...

ada ke kawan mcm nie dalam dunia??kalau ada mmg bersyukur sgt2....

FarhanaLicious said...

saya harap saya ada kawan baik yang baik. hehe

mightymie said...

kalau ade seseorg mcm nih kat dunia nih syukurlah tapi zaman nih payah lah nak cakap kan cam2 perangai huhuhu

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails