? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

November 13, 2008

(citer) Petua...


KELAPA PARUT...

Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.Gunakan sebelah pada 31 December 2008. Dan sebelah lagipada 1 January 2009... Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI ATAU LAUK

Biar tahan lebih lama,Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS...

Kalau untuk lebih 'tahan lama',Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa....

PAKAIAN...

Nak tahan lamaJangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.Jangan bawa mandi kat beach.Gantung bila disimpan.Cuci guna air jeram/hujan.Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA..

Nak tahan lama.Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2.. jangan bagi angin masuk.jangan bagi abuk masuk.. jangan bagi wap air masuk.bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG...

Kalau nak tahan lama,Sebelum makan - baca bismillallah dan doaAkhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR...

Umur nak tahan lama?Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah.

ROKOK...

Rokok nak tahan lama?Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja. Tak pun hisap rokok kawan.rokok sendiri simpan.hehe

TIDUR...

Nak tahan lama tak tidur malamRajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN...

Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,Jujur dan ikhlas je!!!!--------

*MORAL: Kalau kena caranya memang boleh tahan lama... Hehe

0 comments:

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails