? ????????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in t
o your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

advertise...

November 27, 2008

(lawaks) al kisah hari ini.....

Cerite brmula d satu station minyak. D station minyak nie ada 2 org pekerja bangla yg tau cakap melayu skit, omputih skit & bahasa bangla yg sememangnye dia pro. Sorg tu namanye Majid & seorg lg namanye Iqbal.Pd satu arie berhenti sebuah kete mewah, mercedes utk mengisi minyak. Pemandu kete tu seorg Pak Arab. Kebetulan pula minyak d pam minyak tu dah abis, nie yg membuatkan Iqbal poning kepalo nak bgtau pd Pak Arab tu yg minyak dah abih. Pak Arab tu lak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih skit & bahasa arabnye ler..Iqbal bgtau PakArab tu sambil menyebut "fuel" & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abih, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham. Iqbal coba lg sekali dgn menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..Iqbal tak tau nak wat camner..dia pon gi kat Majid utk menerangkan situasi sebenar. Mereka bercakap dlm bahasa bangla, & bunyiknye cam nie..Iqbal: Majid, tolong aku majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..Majid: ala...ko cakap je la..minyak dah abih...Iqbal: dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku lak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih...Iqbal: ala..ko tolong ler aku..Majid: ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata;"Fuel!, Sodoqallah'hul. .azim", baruler..Pak Arab tu paham & teros blahhh...

* tulah kalau masalah komunikasi bahase ni le jadi nyerrr ekekeke...

2 comments:

farhanaLicious said...

saya pernah kena. tapi mat bangla. dia kata;
"dont have, dont have."
heheh!

mightymie said...

lorr ye ker ekekeke emmm cam2 kan tu la comunicate prob... bile kene

advertise...

advertise...

pemberian sahabat...

Powered by BannerFans.com

reference...

Related Posts with Thumbnails